الجمعة، 3 أبريل 2009




التاج ده جالي من المهندس طارق
وشيكوهايتي حبيبة قلبي :)
معلش إتأخرت شوية 
نبدأ بسم الله :)
التاج :-

اسمك ؟
دينا 

المشهور بيه وسط اصحابك؟
دودو, دودي :D

سنك ؟
هتم 20 قريبا بإذن الله :)

مجال دراستك ؟
ألسن إنجليزي 

اسم مدونتك ؟
just a girl

صورتك الرمزية في المدونة بتعبر عن إيه ؟؟
ربِ لن يضيعني :)

هل فكرت في اغلاق المدونة والسبب ؟
اها مع انها لسة جديدة وفعلا قفلتها من فترة 
بس حسيت اني محتاجة اتكلم 

ايه رد فعلك لو حد قل ادبه في تعليق ؟
حاجة من اتنين
يا إما هرده بالزوق لو أقدر
يا إما هتجاهله تماما

اسوأ مدونة ؟
انا مدخلتش غير على مدونات قليلة اوي
وبصراحة كلهم عجبوني

هيحصل ايه للايميل بعد ما تموت ؟
هيفتقدني :P
لا مش أكتر من ان هتكون نهايته 

اديت الباسوورد لحد قبل كده ؟
لا بس انا الميلات اصلا سايبة الباسوورد على الكمبيوتر
بس الدار أمان يعني :D

السفر بالنسبة لك ؟
بحب أسافر أوي
بس مش بقدر اني اطول فيه
بحس بحنين كبير اوي لأوضتي وبيتي
حتى لو كنت عند قرايبي مش في سفر
بكون حاسة ان فيه حاجة مش مظبوطة 
بس في نفس الوقت نفسي اسافر كتير
ونفسي اعيش في مكان برة مصر
يعني لفترة طبعا مش على طول :D
ومش قادرة افسر التناقض ده 

الموووود بتاعك ايه ؟؟
حاليا مقدرش اوصفه
لانه مش متظبط خالص
بس غالب عليه صمت  ونوعا ما حزن
يمكن بسبب بعد صديقتي عني
او حاجات مفتقداها اوي
مش عارفة اعبر عنها فبسكت 

بتعمل ايه في وقت فراغك؟
ههههههههههههههههههههههه
لما ابقى الاقيه
عادة مفيش وقت فراغ
بس لما ببقى مضايقة 
مش بقدرا عمل أي حاجة 

الأكلة المفضلة ؟؟
السمممممممممممممك وخصوصا السويسي (ما انا مولودة في السويس بقى :P)
وياسلام على الجمبري السويسي الجامبو
أخلاق :D

الصفات التي أخذتها من والدي ؟
العصبية :D
بس الحمد لله بقدر اسيطر عليها نوعا ما يعني
الاجتماعية 
بعض ملامحه

الصفات التي أخذتها من والدتي ؟
المرح والطيبة والحنية :)

اكتر ست حاجات بتكرههم ؟
الكذب, الخداع والغش, الظلم, النفاق
يعني بإختصار
كل صفة سيئة
والسادسة الحشرات هو بصراحة مش كره قد ما هو خوف :D

اكتر ست حاجات بحبها؟
الله  ورسوله (صلى الله عليه وسلم)
أمي وأبي
شيكو وهايدي :)

شخصيتك نوعها إيه؟
مرحة واجتماعية
مؤخرا ابتديت اتنرفز بسرعة وضغطي بقى يعلي بطريقة مستفزة
بس  الحمد لله قدرت اظبط الموضوع ده نوعا ما

لماذا دخلت عالم التدوين من الاساس ؟
علشان اتكلم بس في نفس الوقت أفضل ساكتة :D

أحلي جملة قيلت في وصف مدونتك ؟
لسة مفيش :(
بس معلش بقى أصلها لسة جديدة :D

اهمية التعليقات بالنسبة لك ؟
بيديني دفعة اني استمر
وبيحسسني ان اللي كتبته ليه لازمة او ليه نفع

احلى بوست كتبته ...ضع اللينك , ثم اذكر لماذا؟
My Hijab
علشان حسيت انه فعلا بعض الناس بتبص للحجاب وخصوصا النقاب انه شىء عجيب 
وبيبصولي بنظرة عطف أو شفقة 
بس ده مش من تأليفي 
أنا نقلته مش أكتر
أفضل مدونة قراتها ؟
لسة متجولتش بما فيه الكفاية علشان اقرر الأفضل :D

أفضل بوست قراته ؟
كل اللي قريته عجبني
وان كنت مش بسيب تعليق دايما 
بس يمكن لافتقاري التعليق المناسب

الشغل بالنسبة لي ؟
هههههههههههه
انا مش مناصري عمل المراءة
بس اكيد لو جات لي فرصة كويسة ممكن اخوض التجربة
انما بعد الزواج نو 

الانترنت بالنسبة لك ؟
معظم الأوقات بخلص مذاكرتي عليه
بجانب اني بتواصل مع اصحابي عليه 
مصدر معرفة كويس جدا
إلى جانب انه بيضيع الوقت اوي 

تمرر التاج ده لمين ؟
كل إللي أعرفهم جاوبوه خلاص ;)
وبعتذر مرة تانية على التأخير :)

هناك 17 تعليقًا:

  1. :)

    حلوه الإجابات .. بس هو إيه مميزات السمك السويسى

    بقى :D علشان أبقى أروح هناك أكله

    -------

    ربنا يوفقك فى حياتك يا بنوته وتحققى كل اللى بتتمنيه

    والبوست بتاع الحجاب دا حلو أوى

    ياريت كل الناس فاهمه كدا وعجبنى أكتر لأنه بلغه تخاطب الناس اللى فعلاً مش فاهمين معنى الحجاب ولا مقدرينه

    :)

    ردحذف
  2. زهورتي حبيبة قلبي :)
    أولا ربنا يبارك في عمرك يا جميلة :)
    بجد إني أحبك في الله :)

    بصي يا ستي بقى
    معروف أن أحلى سمك هو السمك السويسي
    وأحلى جمبري هو السويسي الجامبو طبعا :D
    مش علشان انا مولودة هناك ولا حاجة
    بس بجد السمك طعمه تحفة
    وعادة انا مش بحب السمك غير من هناك

    أما عن بوست الحجاب فأنا فعلا بحبه أوي
    نفسي الناس تفهم الحجاب صح وايه معناه
    مش مجرد غطاء للرأس
    ربنا يهدي بنات المسلمين :)

    ردحذف
  3. حكتفى بالابتسام
    :):):):):):):):)

    ردحذف
  4. هههههههههههههههههههه
    شكشوكتي حبيبتي
    وحشتيني اوي يا جميلة :)
    وربنا يبارك في عمرك يا قمرايتي :flower:

    ردحذف
  5. اجاباتك جميله

    وكل سنه وانتى طيبه مقدما

    ردحذف
  6. شكرا يا بندقة
    نورتيني يا جميلة :)

    ردحذف
  7. شكشوكة وهايدي

    ماشي ماشي


    :سمايلي مقموص عالاخر:



    اقعدوا حبوا فى بعض عالبلوجات كدة واحنا اكياس جوافة مش مشكلة

    بس اجابات جوميلة خالص ^_^
    ربنا يخليكوا لبعض :)

    ردحذف
  8. نسيت اقول انى بحب الصورة دي اوىىىىىى
    بجد D:

    ردحذف
  9. ههههههههههههه
    موموهايتي حبيبتي
    انا اقدر يا جميل
    بس اقولك على حاجة بتجمع ما بين شيكو وهايدي
    هايدي معاية طول الصيف نظرا لانها في السعودية طول السنة وبترجع في الاجازة بس
    وشيكو معاية طول الدراسة نظرا لإننا في كلية واحدة يعني
    فهايدي بشتاقلها طول الدراسة
    وشيكو بشتاقلها طول الدراسة
    انما انت يا جميل حارمنا منك الاجازة والدراسة :P
    بس نتقابل قريب بإذن الله :)
    وأنا كمان بحب الصورة دي أوي
    بس ساعات وساعات يعني :D
    لما ببقى مبسوطة بس :)

    ردحذف
  10. يعني انا اللى غلطانة فى اخر القصة دي D:

    ماشي ياعم

    هاجى ان شاء الله ومش هحرمكم منى فى الاجازة

    ولما نشوف ياعمو

    ربنا يديني العمر لغاية مااشوفكم :)

    ردحذف
  11. هههههههههههههه
    يا بنت يا مومو مين قال انك غلطانة بس
    الله يرضى عنك يا بنتي
    وهنتقابل كلنا بإذن الله
    بس لما نخلص من الميد تيرم :D

    ردحذف
  12. ربنا يكرمكم ويفتح عليكم يارب D:
    والواد شيكو تقلان علينا كدة D:

    ردحذف
  13. شكشوكتي المازنجر عندها بايظ
    والمدونة بتاعتها بقت ب باسوورد :(
    بس أنا هشوفها بكرة ان شاء الله :P

    ردحذف
  14. ماشاء الله اجابات حلوه :)
    عندي شيويه استفسارات

    ازاي معندكيش وقت فراغ:|

    هو ايه الفرق بين انك تقولي لحد حاجه ؟ وانك تكتبي الحاجه للناس كلها لو عايز يقراها ؟
    اللي اقصده انك قولتي انك اجتماعيه زي والدك وبالتالي مش مشكله الكلام.. وفي نفس الوقت قولتي كتير انك بتسكتي وقولتي انك عامله المدونه عشان تتكلمي وانتي ساكته.. يعني عايزه تتكلمي وفي نفس الوقت عندك القدره
    واي بقه ؟

    ردحذف
  15. ربنا يكرم حضرتك

    بالنسبة للاستفسارات

    أولا موضوع وقت الفراغ
    انا شايفة ان صعب ان أي واحد أصلا يقدر يخلص كل اللي وراه ويكون قاعد فاضي كدة
    يعني مثلا حتى الوقت اللي بقعده على النت
    لما كان الكمبيوتر بايظ برده كان وقتي كله مليان
    بالعكس مكنتش بلاقي وقت لحاجات كتيرة اوي ولا زلت

    أما الموضوع التاني
    حسيت ان حضرتك بتقول اني بكتب اللي الناس عايزة تقراه
    لا أبدا ده مش قصدي
    بس هي موضوع الاجتماعية والصمت دي نفس التناقض اللي عندي في موضوع السفر
    بس يمكن انا ساكتة علشان شايفة ان الكلام مش هيقدر يعبر عن اللي جوايا
    او يمكن ميطلعش نفس اللي انا حاسة بيه بالظبط
    بفضل السكوت
    ده على فكرة عمره ما كان من طبعي بس مش عارفة سبحان الله
    دوام الحال من المحال
    لو حضرتك عندك استفسار تاني اتفضل
    ولو أي حد عنده استفسار ارحب بيه..

    ردحذف
  16. ااااااااه
    لا مقصدش وقت فراغ من بتاع زمان ده واحنا صغيرين قبل النت :d

    المهم بالنسبه لتاني نقطه مش قصدي كده خالص ايش العلاقه بين ده وده
    هو انا قريت رد لحضرتك او جمله في موضوع تاني كان فيها اجابه سؤالي
    كان في المدونه هنا تقريبا :s
    صباح الزهايمر

    ردحذف
  17. ممممممممممم
    يا إماانا توهت في وسط الكلام
    يا إما انا لسة راجعة من الكلية وفاصلة
    بس ما علينا :D
    never mind ;)

    ردحذف