الخميس، 31 ديسمبر 2009

تفاؤل :)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :)

عارفة إني بقالي فترة كدة رذلة مش بنزل بوستات حلوة
بس المود المنتشر اليومين دول حزين شوية وكئيب شويتين :D

المهم قررت إني أنزل بوست جديدة حلوة كدة
هي خاطرة كنت كتبتها من فترة
وأتمنى انها تتحقق في يوم من الأيام :)


أحلم بعش حميل بأطفال صغار
أرى بيت هاديء بأثاث بسيط
لا أريد قصرًا تملؤه الزخارف والمظاهر
بل أريد مأوًا يملؤه الحب والمشاعر
أريد زادًا يمدني بالطافة لا بالبدانة
أريد لباسًا عن العيون يخفيني لايُحليني
خارج المنزل أنا درة مصونة
داخله أنا لؤلؤة مكنونة
أميرة رقيقة
خارجه امرأة صارمة قد يقول عنها البعض مجنونة
داخله أنا أم حنونة
في الطرقات أغض بصري ويظن الناس لضغف نظري
وبين جدران بيتي أنظر إلى كل ما أباحه لي ربي
لا أدري إن كنت حالمة أو واهمة
ولكن ذلك حلمي ولست له بتاركة




هناك 10 تعليقات:

  1. دندون ^_^

    كل سنه وانتِ طيبه يا حبي ..
    جميل روح التفاؤل اللي موجوده عند الناس دي يارب دايماً في تفاؤل وأمل ..

    --

    جميله الخاطره وجميل معناها
    تسلم إيدك
    :)

    ردحذف
  2. الله يسلم عمرك يا جميلة ^_^

    انا كمان فرحت اوي بالبوست بتاعك ;)
    بجد كاميل خالث
    ونبدأ سنة جديدة بروح جديدة:)

    ردحذف
  3. فيها معانى جميلة جدا يادودو
    يارب ربنا يكرمك ويرزقك بكل حاجة خير ليكي يارب :)

    ردحذف
  4. يا رب يا مومتي :)
    ويلا فرفش كدة يا عم عايزين بوست حلو زيك ;)

    ردحذف
  5. جميلة جدا يا دندونتي ^_^

    ايوة كده عاوزين التفاؤل والضحكة الحلوة دي :)

    ردحذف
  6. :)

    ربنا يكرمك يا بيسوهاية ^_^
    منورة يا جميلة :)
    والضحكة تفضل موجودة طول ما فيه اصحاب حلوين ;)

    ردحذف
  7. تدوينة جميلة ما شاء الله : )
    و ربنا يحققلك كل اللي حضرتك بتتمنيه : )

    ردحذف
  8. thanks a lot :)

    و ربنا يحققلك كل اللي حضرتك بتتمنيه : )
    اللهم آمين :)
    ولك مثل ما دعوت :)

    ردحذف
  9. رائعه يا دندن ومعبره اوى ربنا يبارك فيكى

    ردحذف
  10. مًحبة حبيبتي ربنا يبارك فيكِ يا قمري :-*
    ربنا يجبر بخاطرك يا بنتي ^_^

    ردحذف