الأحد، 13 نوفمبر 2011

مطر ♥

كنت زعلانة علشان ملحقتش انزل البوست الصبح,, فكنت خايفة اليوم يطير كالعادة واتلهي,, بس مبسوطة اني منزلتوش,, اصل الدنيا مطرت,, وأنا بحب المطر اوي :$ 


بجد المطر ده رحمة من ربنا سبحانه,, منظره ووقوعه على الايدين,,, الواحد بيفتح ايده مستني الرزق زي ما الطفل الصغير بيفتح ايده مستني مصروفه او عيديته,,

فرحتي بالمطر متساويهاش حاجة,, اه بخاف من البرق والرعد اوي,, لكن بحس في المطر برحمة جميلة,, الناس بتجري في الشارع عايزة اقولهم استنوا,, إنه حديث عهد بربه,, الدعاء في المطر غير,, سبحان الله اكن الواحد مستشعر ان باب السماء فعلا مفتوح,, وان الدعوات بتوصل على طول,, دعيت,, لياولكل الناس,, ربنا يرزقنا الجنة يا رب ويفرجها علينا كلنا =) 


ومن تاني وتالت ورابع وعاشر,, أنا بحب المطر اوي ♥

هناك 10 تعليقات:

  1. وانا كمان بحب المطر اوي
    برتاح اووووووووووي
    اوووووووووووووووي

    الحمدلله علي نعمة المطر

    ردحذف
  2. أنا كمان بحب المطر أووى
    غير أنه نعمة من ربنا
    بحس ان له سحره الخاص كده :)

    ردحذف
  3. اليوم بتاعى من نصه لحد اخره كان تحفة ...جه المطر الحمد الله بقى يوم عالمى...بغض النظر المطر فى الهرم مكنش بالقوة اوى :( زى الباقى بس كفاية انى اتبليت حبة ^_^

    ردحذف
  4. اجمل حاجه فى المطر ريحته
    بيخلى الواحد يتنفس بجد :)

    مبسوطه انى عرفت مدونتك وهتابعك ان شاء الله :)

    ردحذف
  5. وانا ما صدقت ان المطر نزل


    :):)

    ردحذف
  6. انا بجد بحب ريحة النطر جدا ديما بكون ف اسعد اوقات
    لما الدنيا بتمطر

    ردحذف
  7. المطرة خير و الحمد لله علي كل حال :)

    ردحذف
  8. وانا كمان بحب المطر قوى وبحب العب وامش تحتيه جدا واكل ايس كريم او اشرب كاكاو او حتى كابوتشينو ونسكافيه

    ردحذف
  9. أع ـقل مـ ج ـنـونــة @
    المطر فعلا بيدي شعور بالراحة جميل,, ربنا ما يحرمنا من إحساسنا الحلو بيه ^-^
    فعلا الحمد لله على نعمة المطر =)
    العقل نعمة بس الجنان أرحم ;)



    Radwa Ashraf @
    فعلا,, سحر ورونق خاص,, المطر حياة =) 


    خالد ناجى @
    للأسف فيه ناس لأ,, بتجري وتستخبى منه
    تخاف على هدوم تتبل او تسريخة تبوظ
    بس احنا بنحبه ^_^

    safa7_karmooz @
    ربنا يحلي أيامك وتبقى كلها حلوة وجميلة ^_^
    وبعدين تقلقش الشتا لسة فيه كتير ان شاء الله :D


    Bent Men ElZman Da !!@
    فعلا,, بيدي احساس بالانتعاش,, ان الهوا مش ملوث نضيف لسة جديد ;)
    متابعتك ليا دي حاجة تشرفني وتفرحني ^_^


    rona ali @
    أحلى حاجة ان الواحد مكنش متوقع,,
    جه فجأة كدة فرح قلوب كتير حزينة :)

    mena @
    وأنا كمان :$
    أحلى اوقات وخصوصا لما يشاركك فيها حد بتحبيه :)
    أنا المطرة دي كانش فيها حد معاية,, بس حسيت ان كام واحدة من صحباتي واقفين معاية,, جوايا ^_^

    ريم عصام يقول@
    اها,, خير حلو اوي,, الحمد لله =)


    nona elsha3nona @
    نوناااااااااااا أنا عشقي الايس كريم تحت المطرة لو تحت :$ لو في بيتنا بقى ماج كاكاو سخن او اي حاجة سخنة واعيش حياتي بقى ^_^

    ردحذف